Referenties

Preferred supplier van Saver word je niet zomaar!

"De zekerheid dat de klus snel en goed geklaard wordt is belangrijk. Het scheelt ons intern behoorlijk wat tijd en dus kosten. We kunnen bovendien op andere manieren besparen hierdoor."

Saver is een regionaal afvalinzamelings-, bewerkings- en reinigingsbedrijf dat inzet op kwaliteit, veiligheid, milieu en een duurzame bedrijfsvoering. MVO betekent hier Maatschappelijke Verantwoordelijkheid van de Organisatie. Binnen die kwaliteitskaders past Businesspost West-Brabant van WVS-groep perfect.

Job Beekhuijzen is Manager MVO bij Saver en bewaakt organisatiebreed de NEN-ISO 26000:2010 richtlijn. Die moet ervoor zorgen dat de drie P's van People, Planet, Profit geborgd zijn. De samenwerking met WVS-groep sluit hier goed bij aan. Op strategisch gebied is richting gemeenten gezamenlijk opgetrokken om elkaar daar waar mogelijk te ondersteunen. De inzet van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt past hier bij. Businesspost accountmanager Agmaja Kolman is blij met die samenwerking en is er trots op.

Maatwerk en bulk

Beekhuijzen vertelt: “Saver werkt al heel lang met mensen van WVS-groep. Ze verzorgen de dagelijkse schoonmaak van onze kantoren, werken mee in de productie bij een kledingsorteerlijn en zijn actief bij Stichting De Kringloper.” Dit kringloopbedrijf is als het ware door Saver ‘geadopteerd’, omdat er zo extra in mensen (People) en het milieu
(Planet) kan worden geïnvesteerd. De manager MVO vervolgt: “Sinds 2010 verzorgt Businesspost onze in- en uitgaande post. Ze halen niet alleen de fysieke stukken dagelijks op, er gaat ook steeds meer digitaal richting hen. Wij mailen dan bestanden en die worden door hen uitgeprint, in enveloppen gestoken en verstuurd. Dat kan een brief zijn maar ook een mailing bijvoorbeeld. Zelfs onze jaarlijkse afvalkalender wordt op die manier naar ruim 84.000 adressen gestuurd.” Kolman: “Dat is qua planning en logistiek altijd een hele uitdaging. Iedere wijk heeft immers eigen ophaaldagen voor de verschillende afvalsoorten, dus we moeten er voor zorgen dat adressen de juiste kalenders krijgen. Samen met de drukker, Saver en onze planning hebben we daar ieder jaar zo’n vier weken de tijd voor. Een spannende uitdaging maar precies het soort ontzorgen waar we ons graag mee onderscheiden. Vorig jaar hebben we voor Saver maar liefst 185.026 poststukken mogen bezorgen, inclusief die Afvalwijzer. Er is slechts 3,4 procent naar een andere dienstverlener gebracht, omdat die bezorging buiten ons gebied viel.”


Besparen door uitbesteden

Saver is erg blij met de ondersteuning en dienstverlening, vertelt Beekhuijzen: “We willen inderdaad ontzorgd worden. De zekerheid dat de klus snel en goed geklaard wordt is belangrijk. Het scheelt ons intern behoorlijk wat tijd en dus kosten. We kunnen bovendien op andere manieren besparen hierdoor. De frankeermachine is de deur uit bijvoorbeeld. Businesspost retourneert netjes de stukken die niet bezorgd konden worden. Hierdoor komen we er wel eens achter dat adressen niet meer kloppen en dat is voor zowel onze financiele afdeling als voor onze communicatie belangrijke informatie. Ik ben echt blij met zo'n flexibele, klantgerichte dienstverlener. Business Post van WVS-groep is niet voor niets een preferred supplier van Saver geworden.”

Publicatie: Ondernemersbelang, editie 2 - 2015 (www.ondernemersbelang.nl)

Zakelijke vraag?

Bel of mail Businesspost!

0165-822740

Klik hier om ons te mailen!